Rejestr zmian
Pobierz dane XMLAkt prawny: XX/141/2017Drukuj informacjęAkt prawny: XX/141/2017Szczegóły informacji
XX/141/2017
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: XX
Kadencja: VII kadencja
Data wejścia w życie: 21.04.2017 r.
Data podjęcia/podpisania: 2017-03-30
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2017-04-21
Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2017 nr pozycja 889, opublikowano dnia: 2017-04-06
Tytuł aktu:
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przewóz
Treść:
UCHWAŁA NR XX/141/2017
RADY GMINY PRZEWÓZ
Z DNIA 30 MARCA 2017 R.
w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przewóz
Na podstawie art. 4 ust. 1-2a ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm. ), art. 40 ust. 1 ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żarach, uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przewóz, który otrzymuje następującą treść:
i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm. ), art. 40 ust. 1 ustawy z dnia
8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żarach, uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przewóz, który otrzymuje następującą treść:
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
§ 1.
Regulamin utrzymania czystości i porządku, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przewóz.
§ 2.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Przewóz,
2) przedsiębiorcy - należy przez to rozumieć przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
§ 3.
1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na ich terenie poprzez prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych powstających
w gospodarstwach domowych, z wydzieleniem następujących frakcji odpadów:
w gospodarstwach domowych, z wydzieleniem następujących frakcji odpadów:
1) papieru,
2) szkła,
3) tworzyw sztucznych,
4) opakowań wielomateriałowych,
5) metali,
6) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,
7) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,
8) zużytych opon,
9) zużytych baterii i akumulatorów,
10) przeterminowanych leków,
11) chemikaliów oraz opakowań po nich,
12) odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpadów zielonych i bioodpadów,
13) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
2. Właściciele nieruchomości gromadzą odpady komunalne w pojemnikach lub workach.
3. Nieruchomości zamieszkałe Gmina wyposaża w kosze do gromadzenia odpadów komunalnych. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych zaopatrują we własnym zakresie w pojemniki i worki na odpady komunalne.
4. Odpady komunalne zebrane selektywnie, wymienione w ust. 1 od pkt 1 do pkt 13, właściciele nieruchomości zamieszkałych mogą przekazać również do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Przewozie przy pl. Targowym 3. Regulamin Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy zawierający podstawowe informacje o jego funkcjonowaniu dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Gminy Przewóz: http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugprzewoz/.
5. Właściciele nieruchomości, odpady zebrane selektywnie takie jak: papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal, szkło mogą umieszczać w ogólnodostępnych pojemnikach służących do selektywnej zbiórki odpadów, ustawionych na terenie Gminy Przewóz.
§ 4.
Wywóz nieczystości ciekłych z nieruchomości powinien odbywać się z taką częstotliwością aby zapobiec przepełnianiu zbiorników i przelaniu nieczystości na powierzchnię ,nie rzadziej niż dwa razy w roku.
§ 5.
1. Usuwanie błota, śniegu i lodu powinno odbywać się niezwłocznie, natomiast innych zanieczyszczeń, w tym liści, systematycznie w miarę występujących potrzeb.
2. Usuwanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodnika przyległego do nieruchomości należy wykonywać w sposób nie utrudniający ruchu pieszych i pojazdów. Do zapobiegania śliskości dopuszcza się stosowanie piasku, który należy uprzątnąć po ustaniu przyczyny jego zastosowania.
3. Zakazuje się stosowania środków chemicznych oraz soli do usuwania śliskości pośniegowej i gołoledzi na chodnikach, które sąsiadują z pasem zieleni przydrożnej.
4. Zakazuje się zgarniania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodnika na jezdnię
i z jezdni na chodnik. Dopuszcza się możliwość odgarniania śniegu na pas chodnika graniczący z jezdnią w taki sposób, aby nadmiar śniegu nie spowodował zawężenia chodnika do szerokości mniejszej niż 1 m.
i z jezdni na chodnik. Dopuszcza się możliwość odgarniania śniegu na pas chodnika graniczący z jezdnią w taki sposób, aby nadmiar śniegu nie spowodował zawężenia chodnika do szerokości mniejszej niż 1 m.
§ 6.
1. Mycie i naprawa pojazdów samochodowych na terenach publicznych, poza myjniami
i warsztatami naprawczymi, jest dozwolone wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych.
i warsztatami naprawczymi, jest dozwolone wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych.
2. Dopuszcza się mycie pojazdów samochodowych poza myjniami na terenie nieruchomości nie służącej do użytku publicznego, za wiedzą i zgodą właściciela nieruchomości, na powierzchni utwardzonej, w sposób uniemożliwiający przedostanie się ścieków powstających w wyniku tej czynności do wód i gruntu.
3. Naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami naprawczymi dozwolone są wyłącznie na terenie nieruchomości właściciela w zakresie drobnych napraw pojazdów mechanicznych, związane z bieżącą eksploatacją pojazdów, pod warunkiem, że nie spowodują zanieczyszczenia wód i gleby oraz uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości. Powstałe odpady powinny być gromadzone i usuwane zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
z obowiązującymi przepisami.
§ 7.
Do obowiązków właścicieli nieruchomości, poza wymienionymi w przepisach odrębnych
i przepisach niniejszego rozdziału, należy w szczególności:
i przepisach niniejszego rozdziału, należy w szczególności:
1) przygotowanie do odbioru przez przedsiębiorców, pojemników z zebranymi odpadami
w dniu ustalonym w harmonogramie;
w dniu ustalonym w harmonogramie;
2) zapewnienie bezkolizyjnego dostępu do pojemników pojazdom przedsiębiorcy podczas odbioru odpadów stałych i do opróżniania zbiorników z nieczystościami ciekłymi;
3) niedoprowadzanie do przepełniania zbiorników bezodpływowych;
4) utrzymanie w czystości miejsca ustawienia pojemnika na odpady komunalne.
Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym
§ 8.
1. Do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych przeznacza się pojemniki, kontenery, worki z folii i kosze na śmieci.
2. Określa się następujące rodzaje pojemników służących do zbierania odpadów komunalnych:
1) pojemniki metalowe lub plastikowe z zamknięciem
2) pojemniki metalowe lub plastikowe z zamknięciem winny spełniać wymagania Polskich Norm i być przystosowane do obsługi przez specjalistyczne środki transportu.
3. Pojemniki, kontenery i worki do gromadzenia odpadów komunalnych winny wyglądać estetycznie, być trwale i czytelnie oznaczone.
§ 9.
1. Ustala się następujące minimalne pojemności urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów na terenie nieruchomości:
1) pojemniki na odpady o pojemności od 80 l do 1100 l;
2) worki o pojemności od 60 l do 120 l;
3) kosze uliczne o pojemności od 35 l do 100 l;
4) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki w zespołach o pojemności od 120 l do 3500 l;
5) kontenery przeznaczone na odpady budowlane i rozbiórkowe, o pojemności od 2 m3 do
10 m3.
2. Pojemność pojemników powinna być dostosowana na nieruchomościach zamieszkałych do ilości osób korzystających z tych pojemników, a na nieruchomościach niezamieszkałych do ilości odpadów i częstotliwości odbioru odpadów, w taki sposób, aby uniemożliwić przepełnianie pojemnika oraz tak, aby pojemnik można było zawsze swobodnie zamknąć klapą.
3. Na terenie nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, przy jej wyposażaniu
w pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, uwzględnia się indywidualne potrzeby oraz:
w pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, uwzględnia się indywidualne potrzeby oraz:
1) średnią ilość odpadów komunalnych zmieszanych wytwarzanych w gospodarstwach domowych przypadająca na jednego mieszkańca na poziomie 20 l przy selektywnym zbieraniu odpadów komunalnych oraz 30 l przy braku prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów,
2) liczbę osób korzystających z pojemników stanowiących wyposażenie nieruchomości,
3) częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości.
4. Właściciel nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, przy jej wyposażaniu w pojemniki, przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, uwzględnia średnią tygodniową ilość odpadów komunalnych wytwarzanych w innych źródłach i wynoszą:
1) w szkołach wszelkiego typu - 3 l na każdego ucznia, studenta i pracownika,
2) w przedszkolach - 3 l na każde dziecko i pracownika,
3) w lokalach handlowych - 50 l na każde 10 m2 powierzchni całkowitej lokalu,
4) w lokalach gastronomicznych - 20 l na każde miejsce konsumpcyjne,
5) w hotelach, pensjonatach, itp. - 20 l na każde łóżko,
6) w ulicznych punktach konsumpcji - 80 l na punkt,
7) w zakładach rzemieślniczych, produkcyjnych i usługowych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych 110 l na 10 pracowników.
5. Dla poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, które są zbierane w sposób selektywny, należy stosować pojemniki w odpowiednich kolorach:
1) zielony, z przeznaczeniem na szkło;
2) niebieski, z przeznaczeniem na papier i tekturę;
3) żółty, z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal;
4) czarny, z przeznaczeniem na odpady komunalne ulegające biodegradacji, bioodpady oraz odpady zielone.
6. Pozostałe odpady komunalne zbierane w sposób selektywny należy zbierać do worków bezbarwnych, przeźroczystych, tak by możliwa była identyfikacja ich zawartości.
7. Odpady ulegające biodegradacji, bioodpady oraz odpady zielone powstające i zebrane na terenie nieruchomości powinny być w miarę możliwości kompostowane we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości, przy czym nie może to powodować uciążliwości dla użytkowników sąsiednich nieruchomości.
8. Nieruchomość w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej, na której zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne powinna być wyposażona w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych, o pojemności odpowiedniej do ilości wytwarzanych odpadów, nie mniejszej niż wynikająca ze wskaźników określonych w § 9 ust. 3 oraz zdefiniowanej minimalnej wielkości pojemnika, określonej w § 9 ust. 1.
9. Właściciel nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne wyposaża nieruchomość w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych,
o pojemności odpowiedniej do ilości wytwarzanych odpadów, nie mniejszej niż wynikająca ze wskaźników określonych w § 9 ust. 4 oraz zdefiniowanej minimalnej wielkości pojemnika, określonej w § 9 ust. 1.
o pojemności odpowiedniej do ilości wytwarzanych odpadów, nie mniejszej niż wynikająca ze wskaźników określonych w § 9 ust. 4 oraz zdefiniowanej minimalnej wielkości pojemnika, określonej w § 9 ust. 1.
10. Urządzenia służące do gromadzenia odpadów komunalnych powinny być umieszczone na terenie nieruchomości, z której te odpady pochodzą i należy je ustawiać w miejscach służących do czasowego gromadzenia odpadów stałych, z zachowaniem przepisów odrębnych, łatwo dostępnych osobom z nich korzystającym.
11. Pojemniki powinny być ustawione na równej powierzchni, w miarę możliwości utwardzonej, zabezpieczonej przed zbieraniem się wody i błota.
12. W dniu odbioru odpadów pojemniki powinny być ustawione przed posesją, w miejscach łatwo dostępnych dla pracowników przedsiębiorcy, bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości. W przydatku braku takiej możliwości, pojemniki i worki należy wystawiać w dniu odbioru na chodnik lub ciąg pieszo-jezdny przed wejściem na teren nieruchomości, w sposób nie powodujący uciążliwości dla mieszkańców i osób trzecich.
13. Pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych nie powinny być przepełniane, aby nie dochodziło do wysypywania się odpadów poza pojemnik.
14. Ustala się warunki utrzymywania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym poprzez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych:
1) w zakresie stanu sanitarnego - należy utrzymywać w czystości powierzchnie zewnętrzne
i wewnętrzne tak, aby nie powodowały emisji uciążliwych zapachów poprzez ich mycie
i dezynfekcję;
i wewnętrzne tak, aby nie powodowały emisji uciążliwych zapachów poprzez ich mycie
i dezynfekcję;
2) w zakresie stanu technicznego - pojemniki powinny być kompletne i nieuszkodzone, wyposażone w koła do przemieszczania, uchwyty ułatwiające ciągnięcie pojemnika oraz uchwyty do mechanizmów załadowczych.
3) w zakresie stanu porządkowego - nie dopuszczać do przepełniania pojemników.
§ 10.
1. Na drogach i w miejscach publicznych odpady gromadzi się w koszach ulicznych.
2. Kosze uliczne powinny być rozmieszczone w pasach dróg publicznych o nasilonym ruchu pieszych, na przystankach komunikacyjnych, przy parkach oraz innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, w taki sposób, aby były ogólnodostępne.
3. Kosze winny być myte i konserwowane po okresie zimowym, w pozostałym okresie
w miarę potrzeb, aby zapewnić ich estetyczny wygląd, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
w miarę potrzeb, aby zapewnić ich estetyczny wygląd, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
4. Zabrania się wrzucania do koszy ulicznych odpadów pochodzących z gospodarstw domowych oraz odpadów będących wynikiem prowadzenia działalności handlowej, produkcyjnej bądź usługowej.
Rozdział 4.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego
§ 11.
1. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do systematycznego usuwania odpadów komunalnych z nieruchomości zgodnie z harmonogramem podmiotu odbierającego odpady komunalne, wystawiając pojemniki i worki w określone dni ich odbioru przed własną nieruchomość.
2. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się niesegregowanych odpadów komunalnych :
1) dwa razy w miesiącu z terenu nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej oraz z terenu nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej;
2) nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu z terenu pozostałych nieruchomości.
3. Właściciele nieruchomości meble i inne odpady wielkogabarytowe, w tym zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny przekazują przedsiębiorcy z częstotliwością:
1) z terenu nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej: przynajmniej raz w roku meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
2) z terenu pozostałych nieruchomości - raz w roku.
4. Odpady komunalne wymienione w § 3 ust. 1 od pkt 1 do pkt 13, zgromadzone na terenie nieruchomości zamieszkałych jako selektywnie zebrane, właściciele tych nieruchomości przekazują na bieżąco we własnym zakresie do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zgodnie z jego regulaminem.
5. Częstotliwość opróżniania pojemników ogólnodostępnych do selektywnej zbiórki odpadów - systematycznie nie dopuszczając do przepełnienia pojemników, jednak nie rzadziej niż raz w miesiącu - papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne oraz nie rzadziej niż raz w tygodniu - odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone i bioodpady.
6. Częstotliwość opróżniania koszy ulicznych ustawionych na terenach Gminy przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, placach, przystankach komunikacyjnych, zieleńcach i w parkach dostosowana jest do potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz w tygodniu, nie dopuszczając do przepełnienia koszy.
7. Osady ściekowe z przydomowych oczyszczalni należy usuwać z częstotliwością wynikającą z instrukcji eksploatacji oczyszczalni.
8. Właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe są zobowiązani usuwać nieczystości ciekłe systematycznie, nie dopuszczając do ich przepełnienia.
9. Zanieczyszczenia powstające podczas odbioru, załadunku i transportu odpadów komunalnych usuwają pracownicy przedsiębiorcy.
10. Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych wykonuje przedsiębiorca wskazany przez Wójta Gminy Przewóz.
Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami
§ 12.
1. Należy dążyć do :
1) ograniczenia ilości wytworzonych odpadów komunalnych,
2) wyeliminowania praktyki nielegalnego składowania odpadów.
2. Funkcjonowanie systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych powinno zapewnić:
1) ograniczenie składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,
2) wydzielenie odpadów niebezpiecznych w strumieniach odpadów komunalnych,
3) osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych.
Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku
§ 13.
1. Właściciele i opiekunowie zwierząt domowych są zobowiązani do zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt, a także dołożenia wszelkich starań, aby zwierzęta te nie były uciążliwe dla otoczenia, nie zakłócały spokoju domowego, a zwłaszcza spoczynku nocnego.
2. Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do sprawowania nad nimi właściwej opieki, a w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru poza miejscem ich stałego utrzymywania.
3. Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do:
1) prowadzenia psa rasy agresywnej na smyczy w taki sposób, aby zapewnić pełną nad nim kontrolę, a psu rasy uznawanej za agresywną lub zagrażającemu otoczeniu do nałożenia kagańca ,przy czym taki pies może być prowadzony wyłącznie przez osobę pełnoletnią,
2) nie wprowadzania zwierząt na teren placów zabaw i gier, piaskownic dla dzieci, kąpielisk, boisk szkolnych oraz terenów zielonych i sportowych położonych na obszarze posesji będących w zarządzie szkół, przedszkoli i żłobków, a także do budynków użyteczności publicznej i obsługi ludności, w szczególności do urzędów, zakładów opieki zdrowotnej i opieki społecznej, szkół i placówek wychowawczych, placówek kulturalno-oświatowych, placówek handlowych lub gastronomicznych, za wyjątkiem imprez organizowanych
z udziałem zwierząt,
z udziałem zwierząt,
3) niezwłocznego uprzątnięcia zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta w miejscach publicznych takich jak: parki, chodniki, ulice, skwery, zieleńce, itp.
4. Przepisy ust. 3 nie dotyczą osób niewidomych, korzystających z psów przewodników, osób niepełnosprawnych z tytułu wady wzroku lub narządu ruchu w stopniu znacznym.
§ 14.
Utrzymujący zwierzęta egzotyczne, w szczególności pajęczaki, gady, płazy, ptaki w lokalach mieszkalnych lub użytkowych zobowiązani są zabezpieczyć je przed wydostaniem się
z pomieszczenia.
z pomieszczenia.
Rozdział 7.
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej
§ 15.
1. Dopuszcza się utrzymywanie drobnych zwierząt gospodarskich w celach zaspokojenia własnych potrzeb.
- Zwierzęta gospodarskie powinny być utrzymywane w pomieszczeniach zamkniętych lub na terenie ogrodzonych nieruchomości, skutecznie zabezpieczonych przed ich samodzielnym wydostaniem się poza teren nieruchomości.
- Zwierzęta gospodarskie powinny być utrzymywane w sposób nie powodujący uciążliwości dla osób zamieszkujących nieruchomości sąsiednie.
- Chów zwierząt gospodarskich powinien być prowadzony:
- w sposób nie pogarszający warunków zdrowotnych ludzi,
- nie powodujący zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi,
- w sposób nie powodujący zanieczyszczania powietrza, gleby i wody.
- Pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich, teren ich chowu i bezpośrednie jego otoczenie powinny być utrzymane w należytej czystości i porządku.
Rozdział 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania
§ 16.
1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do przeprowadzenia deratyzacji w obrębie swojej nieruchomości.
2. Na terenie Gminy obowiązkowej deratyzacji podlegają:
1) tereny zabudowane budynkami mieszkalnymi, przemysłowymi, gospodarczymi
i inwentarskimi,
i inwentarskimi,
2) budynki mieszkalne w zabudowie wielorodzinnej, jednorodzinnej i zagrodowej,
3) pomieszczenia przynależne do budynków wymienionych w pkt 2, tj. piwnice, pomieszczenia gospodarcze, budynki inwentarskie,
4) tereny obiektów produkcyjnych i usługowych, w tym sklepy, lokale gastronomiczne, warsztaty,
5) budynki jednostek oświaty,
6) obiekty służby zdrowia,
7) obiekty organów administracji i instytucji.
3. Deratyzacja na obszarach, o których mowa w ust. 2 przeprowadzana będzie dwa raz w roku w następujących terminach:
1) od 15 kwietnia do 30 kwietnia,
2) od 15 września do 30 września.
Rozdział 9.
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
§ 17.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Przewóz.
§ 18.
Traci moc Uchwała Nr XVII/117/2016 Rady Gminy Przewóz z dnia 15 grudnia 2016r.
w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przewóz.
w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przewóz.
§ 19.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Przewóz |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Mariusz Szlachetka |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-03-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Mariusz Szlachetka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2017-04-07 10:11:11 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2017-04-07 10:11:16 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2017-04-07 10:56:24 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 463 raz(y) |